Doorgaan naar hoofdcontent

Waarschuwing: niet voor weekhartigen.

't Is nog koel, Stud is werken, Bud bij oma. Na eerst de tuin aan kant gemaakt te hebben veeg ik de benedenverdieping. Niets bijzonders. Totdat ik besluit de rieten mand met tennisrackets maar eens op te schuiven. Het schoenenbankje verschuif ik regelmatig, de tennismand niet, want wat komt daar nu onder. In een vlaag van verstandsverbijstering deed ik dat nu wel. In de driehoek tussen bank, verwarming en mand liggen wat blaadjes. Of... nee... neehee... dat grote blad lijkt wel... ik veeg er tegenaan met mijn veger. Zo licht als een blaadje. Toch herken ik er iets anders in. Maar hoe komt dat in de gang... en hoe krijgt dat de kans zo uit te drogen?




Eewww...

In deze hoek staat normaal gesproken de mand:


Zo ziet het er nu weer uit:


Hoe is die kikker ongemerkt de gang ingekomen? Een grap kan het niet zijn of ik moet de verbogen camera nog vinden. En al die keren dat ik er langs heb geveegd. Misschien heeft een kat uit de buurt hem onder de bank gedeponeerd, voor de winter zodat hij goed kon drogen.

En dat we ook nooit gedacht hebben wat kwaakt daar zo in de gang. Ik ben in shock. Moet hem bewaren voor de mannen. Maar geen enge dieren meer voor mij vandaag. En zeker geen dode!