Doorgaan naar hoofdcontent

Hollandse pannenkoeken in de lente


Wij hebben twee nieuwe tuin-bewoners. Mr. Frog heeft waarschijnlijk in de vijver overwinterd. Ik dacht dat hij schuw was maar hij laat zich niet storen. BUD pakte mijn hint niet op om zachtjes aan te komen lopen. Mr. Frog bleef gewoon zitten. Hij is best knap hè, voor een kikker. Ik heb overigens geen kikker-angst, alleen voor dode kikkers in de gang.


BUD op mijn klompen, We hebben onze voeten
gemeten en ja, ze zijn even groot!


Nu had ik het geluk dat ik net het vogelhuisje aan het fotograferen was, toen de nieuwe bewoner naar buiten kwam! Deze pimpelmees is druk aan het 'timmeren'. Wij hopen dan ook op gezinsuitbreiding! Hop weg was 'ie, je ziet hem nog vliegen... Sorry voor de vage foto, maar het is wel een echte actiefoto!


Dezelfde middag maakten we vogelnestjes met de Josephclub van de kerk. 


's Avonds pannenkoekenbeslag gemaakt voor maandagochtend want het brood was op. Hollandse pannenkoeken houden het midden tussen Amerikaanse dikke pannenkoeken en Franse crèpes, bedacht ik me. Ik heb 250 gr. bloem gebruikt, 0,5 liter melk, een snufje zout en 2 flinke eieren. Daar kwamen 9 pannenkoeken uit:


Vandaag was het heerlijke lenteweer. Ik kon niet niet tuinieren! Een stuk grond omgespit, compost door de grond gewerkt. Kervel, rucola, calendula en gewone sla gezaaid. En binnen basilucim en zonnebloemen. Zelfs mijn tuindagboek bijgehouden. Dit vergeet ik nogal eens, en dan vergeet ik ook wat ik waar en wanneer gezaaid heb... Zo verdwijnt er weleens wat, zoals de kropsla vorig jaar...